V roku 2016 spoločnosť IO Interactive vydala ďalší diel populárnej série Hitman. V roli nájomného vraha plníte kontrakty širokou škálou spôsobov, pričom tentokrát sa kreativita cení viac než kedykoľvek predtým.
Preklad hry Hitman vzniká v spolupráci s Andrejom Eperješim, známym autorom vynikajúcich návodov v slovenskom jazyku, ktorý sa v minulosti podieľal na prekladoch Hitman: Blood Money alebo gigantického projektu The Elder Scrolls IV: Oblivion. Keďže aktívnych prekladateľov do slovenského jazyka je veľmi málo, iniciatívu Epera veľmi vítam. Veľkým bonusom je, že hru pozná ako vlastné topánky, keďže na ňu napísal rozsiahly návod.
Zásadnou prekážkou, na ktorej zlyhali iné amatérske preklady, bola technická stránka. Často sa stane, že autori hier sú proti amatérskym modifikáciám, avšak nie je až takým bežným javom, aby išli vyložene proti amatérskym prekladateľom. IO Interactive robilo od vydania hry vedomé kroky proti tomu, aby niekto mohol túto hru preložiť.
V priebehu roka zmenili formát súborov, zmenili spôsob šifrovania a s každou aktualizáciou menia názvy textových súborov, ktorých je v hre momentálne vyše 10 000, keďže každý riadok dialógov umiestnili do samostatného súboru. Podmienky na tvorbu prekladu teda boli katastrofálne, avšak nateraz sa zdá, že všetky tieto prekážky sa nám podarilo úspešne obísť.
Priznám sa, že na tvorbe lokalizačných nástrojov pre túto hru som strávil zatiaľ najviac času. Bol to dlhodobý projekt, na ktorom som pracoval od minulého leta popri nástrojoch na Frostbite 3. Momentálne sa zdá, že preložiť bude možné drvivú väčšinu textov. Niektoré, bohužiaľ, zatiaľ zostávajú niekde skryté, avšak pevne verím, že aj tie sa napokon podarí nájsť.
Verím, že tento projekt vás po dlhšej dobe nízkej aktivity potešil. Slovenské preklady mimo portálu Lokalizácie.sk sú vzácnosťou, preto potrebujeme vašu podporu. Radi si o vašom záujme prečítame v komentári alebo privítame nových fanúšikov na našej Facebookovej stránke. A ak sa rozhodnete prispieť, určite budete odmenení skorším prístupom k prekladu.