Hoci sa momentálne sústredíme na dokončenie viacerých očakávaných projektov, dovolil som si v piatok urobiť malú odbočku. Dozvedel som sa totiž, že v auguste vyšla nová edícia strieľačky Quake, pri ktorej som ako malý strávil mnoho popoludní. Po chvíľke hrania som si však uvedomil, že by bolo pekné, keby som si Quake po toľkých rokoch zahral po slovensky. A takto vznikol drobný projekt pre radosť, ktorého výsledok vám dnes predstavujem.
Remasterovaná edícia Quake prináša takmer totožný zážitok ako pôvodná hra, avšak s plnou kompatibilitou s modernými systémami. Modely majú o niečo viac polygónov, avšak celkové vyznenie grafického štýlu verne zodpovedá tomu, čo som mal uložené v pamäti. Okrem základnej kampane obsahuje nielen pôvodné rozšírenia Scourge of Armagon a Dissolution of Eternity, ale aj dve nové, ktoré vznikli pri príležitosti reedície. Súhrnne vás čaká vyše 20 hodín príbehových máp a neúrekom ďalších pri hre cez Internet.
Práce na preklade započali v piatok poobede. Už večer som pridával na Facebook príspevok, v ktorom som ukazoval slovenskú hlavnú ponuku s úplnou diakritikou. Na rozdiel od pôvodnej hry boli tentokrát texty a písma voľne uložené, takže s ich úpravou neboli problémy. Ako bonus som prekresľoval nadpisy v ponukách a preložil som tiež úvodné videá.
Vzhľadom na to, že svet Quakeu som dôverne poznal, terminológia mi bola od začiatku jasná. Prekladal som ponuky, názvy rozšírení, zbrane, muníciu, rôzne sprievodné texty a popisy achievementov. Najväčšou položkou boli príbehové zhrnutia, ktoré vám v niekoľkých odstavcoch vysvetľujú, čo ste práve dosiahli a aký máte ďalší cieľ. Aby bolo možné hrať cez Internet, názvy máp som ponechal v angličtine.
Hoci som mal po dvoch dňoch práce hotovo, s prekladom som sa podelil až dnes. Premohla ma nostalgia a niekoľko dní som venoval čisto hraniu, vďaka čomu sa mi podarilo preklad ešte viac doladiť. S týmto čerstvým zážitkom môžem Quake odporučiť každému fanúšikovi strieľačiek. Hoci má hra 25 rokov, stále sa hrá výborne!